Kies het juiste promotiemateriaal voor jouw bedrijf!
- Er is meer dan online marketing
- Duizenden verschillende promotiematerialen
- Kies met zorg voor promotiemateriaal
We zijn in ons land wel eens geneigd om te denken dat tegenwoordig alles online gaat. Toegegeven, veel gebeurt tegenwoordig ook daadwerkelijk online maar toch lijkt het alsof bepaalde zaken altijd blijven bestaan. Neem nou zoiets als promotiemateriaal voor jouw bedrijf. Het vertelt meteen dat niet al onze marketing tegenwoordig online plaatsvindt.
We doen veel online, maar niet alles…
Online marketing is booming. De specialistische bureaus schieten als paddenstoelen uit de grond. We werken online om maar zoveel mogelijk mensen te laten weten wat onze producten en diensten precies zijn. Toch hebben we de meer traditionele wijze van marketing niet helemaal afgezworen. Kijk maar eens naar het gebruik van promotiemateriaal. Nog steeds wordt gretig gebruik gemaakt van promotiemateriaal en nog steeds laten bedrijven maar al te graag keycords bedrukken of polsbandjes bedrukken.
Veel aanbod promotiematerialen
Promotiemateriaal, het kan echt van alles zijn. En net als de online marketingbureaus zijn er talloze groothandels die prima in staat zijn ons alleen de beste promotiematerialen te leveren. Het visitekaartje is er een voorbeeld van. Maar ook relatiegeschenken, buitenreclame, vlaggen en zeker ook pennen. In essentie gebruiken we deze producten om de naamsbekendheid te vergroten. En nog steeds lukt dat bedrijven dus ook met genoemde en nog duizenden andere promotiematerialen.
Defecte pen synoniem voor slecht bedrijf?
Promotiemateriaal kies je overigens niet zomaar. Daar denk je als ondernemer goed over na. Kies bijvoorbeeld altijd een type promotiemateriaal dat bij jouw bedrijf past. Zoek iets dat bij de branche aansluit en dat de visie van je bedrijf onderstreept. Belangrijk is om altijd te kiezen voor kwaliteit. Doe je dat namelijk niet, dan kan promotiemateriaal ook antireclame worden. Geef je pennen weg die niet schrijven, dan zal die defecte pen altijd in verband gebracht worden met jouw onderneming. ‘Dan zal het bedrijf ook wel geen goed werk leveren’, je hoort het de mensen zeggen.
In de huisstijl
Het kiezen van de juiste producten is ook belangrijk. Er is voldoende te kiezen en kies bij voorkeur iets dat past bij jouw bedrijf en de branche. Heb je een uitvaartonderneming, dan geef je geen flitsende en kleurige ballen weg, om maar een slecht voorbeeld te noemen. Uiteraard doe je wat betreft promotiemateriaal zaken met een betrouwbare partner, een partner die dus steeds kwaliteit kan leveren. Vergeet vooral niet om steeds te kiezen voor de kleuren van de huisstijl. Alleen als je dat doet kan er van het vergroten van de herkenbaarheid sprake zijn namelijk.