Overig

Met deze tips wordt je website in Google gevonden

Heb jij een website of webshop en wil je dat die snel in Google wordt gevonden? Het proces waarmee jij je website vindbaar maakt in de zoekmachine heet zoekmachine optimalisatie. Je kunt ervoor terecht bij een online marketingbureau, maar je kunt ook zelf alvast aan de slag! In dit blog delen we vijf tips waarmee jij je website beter vindbaar maakt in Google.

1. Maak je website geschikt voor mobiele telefoons

Google geeft voorrang aan websites met een mobiele versie. Niet zo gek, want steeds meer mensen gebruiken hun telefoon om even snel iets op te zoeken. Voordat je verder aan de slag gaat, is het daarom belangrijk dat je ervoor zorgt dat de mobiele versie van je website goed in elkaar zit. Je website moet er op een smartphone mooi uitzien, maar moet ook technisch goed in elkaar steken. Laadt een website langzaam, dan verliezen bezoekers hun geduld en gaan ze waarschijnlijk weg.

2. Blog in ieder geval één keer per maand

Hoe meer inhoud je website heeft, hoe groter de kans is dat zoekers je vinden. Zorg ervoor dat je website een blogpagina heeft en post hier relevante content. Heb je een webshop waarop je sieraden verkoopt? Dan moet je blog dus ook over sieraden gaan. Een blog over spijkerbroeken op de website van een sieradenwebshop heeft geen nut. 

3. Gebruik long tail zoekwoorden

Als je gaat bloggen, is het belangrijk dat je zoekwoorden gebruikt. Dit mag natuurlijk niet spammerig overkomen, want een blog moet prettig zijn om te lezen en nut hebben voor de bezoeker van je site. Toch moet het zoekwoord vaak genoeg terugkomen dat het voor Google duidelijk is dat je pagina om dit onderwerp draait. Verder hebben long tail zoekwoorden vaak meer invloed dan short tail zoekwoorden. Long tail zoekwoorden zijn zoektermen met meer dan twee woorden. Mensen die gericht naar iets zoeken, vinden je website sneller als je veel long tail zoekwoorden gebruikt. Een voorbeeld van een long tail zoekwoord is “wat kost een diamanten ring” of “sieraden kopen in Noord-Holland”. Natuurlijk kan ook het gebruik van een short tail zoekwoord zoals “blauwe ketting” geen kwaad. Dit soort termen zijn vaak ook veel natuurlijker in je blog te verwerken.

4. Zorg dat belangrijke informatie duidelijk zichtbaar is

Wie een boek of tijdschrift leest, doet dat echt om te lezen. Maar internetgebruikers verliezen al snel hun concentratie en lezen vaak scannend. Zorg daarom dat belangrijke informatie snel wordt gevonden: bulletlijstjes, headings (kopjes) en een toegankelijk menu hebben hier allemaal invloed op. Zet vragen die je lezer misschien heeft in de titel van je content, bijvoorbeeld “Wat is lapis lazuli?” en geef het antwoord in de alinea eronder.

5. Schakel een online marketingbureau in

Het is niet onmogelijk om zelf met zoekmachine-optimalisatie aan de slag te gaan, maar voor de beste resultaten is het goed om een online marketingbureau in te schakelen. Semwerkt is een goed voorbeeld van een bureau dat zich specialiseert in zoekmachine marketing. In Hoorn werken de SEO-specialisten dagelijks hard om van de websites van klanten een succes te maken. Wil jij dat je website wordt gevonden in Google? Neem dan contact op met Semwerkt.

Gerelateerde artikelen

Back to top button