Overig

Wat doet een online marketing bedrijf?

Story Highlights
  • Het vindbaar maken van een website is erg belangrijk
  • SEO, linkbuilding en een technisch goede website
  • Hoe meer bezoekers, hoe groter de kans op meer omzet

Vaak wordt een beroep gedaan op een online marketing bedrijf als een ondernemer online beter vindbaar wil worden. Om dat te bewerkstelligen bedient het zich van allerlei technieken en uitgekiende online marketing strategieën. Die aanpak verschilt per bedrijf en is afhankelijk van het doel. De ene ondernemer wil de naamsbekendheid van het bedrijf vergroten, een ander wil een product promoten.

Vindbaar maken van een website

Een online marketing bedrijf  houdt zich bezig met verschillende marketingstrategieën om zo te zorgen dat de juiste doelgroep wordt bereikt in meerdere fases. Zo is de kans op conversie het grootst! Dit wordt ook wel een marketingmix genoemd waar de vindbaarheid van je website vaak wel de basis is. Je kunt nog zo’n mooie website hebben, maar als niemand de site bezoekt heb je er weinig aan. Om ervoor te zorgen dat de juiste doelgroep je website bezoekt, ontwikkelt een online marketing bedrijf een strategie die past bij jou en je onderneming.

Technisch goed functionerende website

Het promoten van een product, dienst of brand identity is dat wat tot de core business van een online marketingbedrijf hoort. Doorgaans is het halen van conversiedoelen een belangrijk thema binnen online marketing. Dat geld zeker ook voor SEO, zoekmachineoptimalisatie in goed Nederlands. 

Goede SEO vergroot de vindbaarheid van een website door te zorgen voor ijzersterke content, een technisch goed functionerende website en linkbuilding. Dat laatste staat voor het realiseren van voldoende backlinks van betrouwbare andere websites.  SEO is de manier om hoger in Google te ranken.

Verstandig de marketingspecialist in te schakelen

Een website vindbaar maken kan op twee manieren; door te adverteren in Google (SEA) en door zoekmachineoptimalisatie (SEO). Een bureau gespecialiseerd in beide noem je een zoekmachine marketing bureau. De werkzaamheden die zij voor je kunnen doen zou je eventueel ook zelf uit kunnen voeren. Echter is het toch zeer verstandig om een specialist “in de vorm van een online marketing bedrijf” in te schakelen voor het beste resultaat. Als je zelf aan de slag gaat, dan kost je dat behoorlijk wat tijd. En die tijd heb je als ondernemer niet. Bovendien mis je de expertise die nodig is om vakwerk te kunnen leveren. Daarnaast verandert er binnen de wereld van de zoekmachines nogal eens wat en de specialisten hebben steeds actuele kennis van zaken.

Gerelateerde artikelen

Back to top button