De 10 geboden van B2B online marketing
Online marketing is een zeer goede manier om meer klanten te verkrijgen. Ook voor B2B bedrijven is online marketing een effectieve manier om meer klanten te krijgen. Om de belangrijkste punten eruit te halen, hebben wij de 10 geboden van B2B online marketing opgesteld.
1. Content marketing
Content marketing is een van de manieren om je bedrijf te differentiëren van de competitie. Door veel gerichte content te creëren, krijg je de boodschap van je onderneming goed doorgespeeld naar de klant. Met een onderneming voor B2B online marketing zorg je er direct voor dat je content op de juiste plekken weergegeven wordt.
2. Google-advertenties
Om klanten te bereiken is het belangrijk om zichtbaar te zijn. Door Google-advertenties ben je in staat om op de perfecte plek aanwezig te zijn, zodat de klant je gemakkelijk kan vinden.
3. Conversieoptimalisatie
Op het moment dat je potentiële klanten op je website krijgt, is het belangrijk dat zij een actie gaan ondernemen. Dit kan door het achterlaten van gegevens of het bestellen van producten. Door conversieoptimalisatie zorg je ervoor dat je van zoveel mogelijk bezoekers daadwerkelijk klanten maakt!
4. Workflows
Workflows zijn belangrijk om gestructureerd te werken. In B2B online marketing is het belangrijk om de juiste bezoekers te krijgen en te behouden. Door goede workflows op te zetten, ben je in staat om de klanten zo goed mogelijk te bedienen.
5. Marketing automation
Om je gehele B2B online marketing strategie uit te kunnen rollen, is het belangrijk om structuur aan te brengen. Met de marketing beste automation zorg je ervoor dat je marketingprocessen automatiseert, waardoor klanten automatisch worden opgevolgd.
6. Strategisch werken
Online marketing voor B2B bedrijven is zeer strategisch. Het gaat niet om grote aantallen, maar om de juiste klanten. Hierbij is het belangrijk dat je de juiste bezoekers naar je website trekt. Dit kan bijvoorbeeld door het aanspreken van specifieke klantprofielen of bedrijven.
7. Analyse
Voor online marketing in de B2B wereld is het belangrijk dat je weet wie je doelgroep is. Door een zorgvuldige analyse van de klantprofielen, is het mogelijk om deze specifiek aan te spreken.
8. Social media
Social media is een belangrijk onderdeel van een goede B2B online marketing strategie. Het zorgt er direct voor dat je zonder veel kosten zichtbaar bent voor de doelgroep.
9. Search Engine Optimalisatie
Om zo goed mogelijk vindbaar te zijn online, is het belangrijk om zo hoog mogelijk in de zoekresultaten van Google te komen. Hierbij is het optimaliseren van je website enorm belangrijk.
10. Leadgeneratie
Leadgeneratie is een van de snelste manieren om nieuwe klanten aan te trekken voor je bedrijf. Het stelt je in staat om zo snel mogelijk gegevens van de klanten te verkrijgen die je vervolgens eenvoudig op kunt volgen.