Overig

Jouw onderneming promoten doe je met Google Ads!

Ben jij onlangs een bedrijf of kleine onderneming begonnen en wil je graag wat meer promotie gaan maken voor je producten of diensten? Dan zijn er een hoop verschillende kanten die je op kunt. Het is echter niet handig om van alles door elkaar te gaan doen aan promotie, want dan wordt het rommelig. Consistentie is erg belangrijk. Wat in ieder geval goed is om mee te beginnen, is het opzetten van social media kanalen en Google Ads voor je onderneming. Hoe je met Google Ads te werk gaat? Dat vertellen we je in dit artikel!

Ga je zelf aan de slag met Google Ads?

Als je van plan bent om een Google advertentie te gaan maken, is het verstandig om eerst te bepalen of je hier genoeg kennis voor hebt. Het lijkt misschien een simpel proces, maar er zit veel strategie achter. Ben je hier nog niet zo gedreven in? Dan is het wellicht handig om de eerste keer een bedrijf of marketeer in te huren om je Google adwords campagnes voor je op te zetten. Als je hier zelf bij gaat zitten, kun je ook meteen de basis van het proces leren kennen en dit later misschien wel zelf oppakken. Door je Google advertenties op te laten zetten door een gespecialiseerd marketingbureau, zoals DGTLbase, weet je zeker dat de promotie voor jouw nieuwe bedrijf een goede kickstart krijgt. 

Hoe zet je een advertentie op in Google Adwords?

Wil je toch zelf eens proberen om een advertentie op te zetten in Google, maar merk je dat jij jezelf meteen de vraag stelt: ‘Hoe werkt Google Ads eigenlijk?’ Dan is het handig om eerst eens een tutorial te bekijken of een stappenplan te lezen. In het kort is dit het stappenplan om een Google Adwords advertentie op te zetten:

  1. Maak een Google account aan
  2. Eenvoudig een advertentie opzetten aan de hand van Google Support
  3. De instellingen van de advertentie goed zetten
    In deze stap ga je de ‘achterkant’ van de campagne opzetten. Dus nog niet hoe deze eruit komt te zien. Je geeft de campagne een naam, stelt je doelgroep in en kiest op welke zoekwoorden je wil dat de advertenties zich richten. 
  4. De inhoud van de advertentie bepalen
    In deze stap gaan je aan de slag met de inhoud van de advertentie. Je kiest een aantal afbeeldingen uit die je bij de advertentie wil hebben en schrijft een aantal koppen en beschrijvingen. Eventueel kun je ook nog video’s toevoegen. 
  5. Eventueel meerdere advertenties maken binnen één campagne
  6. Je overzicht met Google Ads campagnes en advertenties bekijken 
  7. Voeg advertentie extensies toe
    Het is mogelijk om extra site-links toe te voegen aan je advertentie, als er meerdere website pagina’s zijn die je onder de aandacht wil brengen met je campagne. 

Gerelateerde artikelen

Back to top button